“WIOSNA – NAJPIĘKNIEJSZA PORA ROKU ”
KLASY I – III
Projekt „Wiosna – najpiękniejsza pora roku” miał na celu uwrażliwienie uczniów na piękno budzącej się do życia przyrody, przybliżenie im tradycji i zwyczajów związanych z nadejściem wiosny, rozbudzenie ich aktywności poznawczej i umiejętności czerpania wiedzy z różnych źródeł.
Realizacja zadań projektowych rozpoczęła się 21 marca – Pierwszego Dnia Wiosny, kiedy to uczniowie w małych grupach wyruszyli na tradycyjne topienie Marzanny.
22 marca – na „Powitanie wiosny” dzieci przygotowały „wiosenne okrzyki” i zaśpiewały piosenki o wiośnie.
W ramach projektu zorganizowano kilka konkursów o wiosennej tematyce. Odbyły się:
- Rodzinny konkurs plastyczny „Suknia Pani Wiosny” w „0”
- Konkurs rodzinny „Najciekawszy wiosenny strój”
- Konkurs recytatorski „Wiosna”
- Konkurs fotograficzny „Wiosna – najpiękniejsza pora roku”
Z wykorzystaniem narzędzi TIK nauczyciele przygotowywali dla uczniów pogadanki, prezentacje na temat zwiastunów wiosny oraz zwyczajów związanych z jej nadejściem. Na bieżąco prowadzona była gazetka ścienna wystawy prac konkursowych oraz plakaty, zdjęcia i inne informacje zamieszczane na stronie internetowej szkoły.
Klasy zostały udekorowane wiosennymi gazetkami, ozdobami, pracami plastycznymi oraz zielonymi „ogródkami”. Dzieci siały i sadziły kwiaty, warzywa oraz zioła. Odbywały się również krótkie spacery i wycieczki służące obserwowaniu zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.
Dzięki uczestnictwu w projekcie uczniowie:
- dostrzegają zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną,
- znają tradycje i zwyczaje związane z nadejściem wiosny,
- potrafią wymienić zwiastuny wiosny,
- rozwijali talenty recytatorskie,
- wykazali się kreatywnością w projektowaniu i wykonaniu stroju wiosennego,
- rozwijali zdolności plastyczne
- są odpowiedzialni za wykonanie powierzonych im zadań,
- wiedzą, jakich warunków potrzebują rośliny do wzrostu.